כדאיות כלכלית

economic viability

המערכת שבנינו ואיתה המודל השיווקי שיצרנו, יכולים לחסוך למוסדות שלכם כסף רב.
בקצרה, יצרנו מנגנון המאפשר תשלום על פי צרכי שימוש.
אנו מאמינים כי כל הצדדים מרוויחים מיצירה של סביבה בת קימא כזו. גם יוצרות ויוצרי הסרטים.
הסיבה לכך פשוטה: בשוק בו סרטים נמכרים במחירים גבוהים (800-1000 ש"ח), ספריות יבצעו מספר רכישות קטן. זה אומר שאם הסרט שלי כיוצר אינו בראש הרשימה הפופולרית, הוא עשוי לא להירכש לעולם. לעומת זאת, במערכת המאפשרת גם רכישות נקודתיות לזמן מוגבל במחיר נמוך, יש סיכוי גדול יותר לתנועה רבה במערכת. התוצאה: קהל הצופים נחשף למגוון גדול יותר של סרטים ויותר יוצרות ויוצרים מקבלים הזדמנות להגיע לקהלים.
זוהי כל התורה כולה על רגל אחת ועכשיו אנא קראו שני תרחישים לדוגמה:

תרחיש א': שימוש בסרט בשיעור בודד
אדוה היא מרצה באוניברסיטה וזקוקה לסרט 'אחותי את' לשיעור בודד. היא יכולה לשאול אותו מאיתנו בתשלום של 15 ש"ח. הסרט נגיש לה לצפיה ישירה וניתן להקרנה בכיתה במשך 4 ימים, כך שאפשר לשאול אותו כמה ימים לפני השיעור, לצפות מראש ולהתכונן.
יתר על כן, ניתן לשלוח לסטודנטים ולסטודנטיות קישור לצפיה, כך שיוכלו לצפות לפני השיעור ממחשביהם או ממכשירים ניידים.
זהו פתרון יעיל ביותר, שכן ההקרנה אינה גוזלת מזמן השיעור ומאפשרת לאדוה להקרין בשיעור רק חלקים רלוונטיים בהם תרצה לדון.
זהו גם פתרון כלכלי יותר למכללה.

תרחיש ב': שימוש רב פעמי ולאורך זמן
עכשיו נתייחס לתרחיש אחר: השימוש בסרט מתקיים במספר קורסים ובאופן חוזר ולא רק על ידי אדוה, אלא גם על ידי עמיתיה למחלקה או החוג.
במקרה כזה, כדאי לרכוש את הסרט באופן מלא.
מחיר הרכישה משתנה על פי מטרת השימוש: האם הוא יוקרן רק בשיעורים? האם הוא אמור להיות זמין להשאלה גם לסטודנטים/יות? האם הוא יוקרן גם באירועים של המכללה? האם תרצו להעלות אותו על שרת פנימי של המכללה?

פרטים על מחירים על פי מסלולי רכישה שונים נמצאים בקישור הזה.

לפיכך, כפי שראינו, רכישת סרט עשויה להיות משתלמת ולמעשה, אף כמעט בלתי מורגשת מבחינה תקציבית. מאחר שההכרה בתרומתו של תוכן ויזואלי לחינוך והוראה גוברת, אנחנו משוכנעים שהפתרון שלנו הוא הכדאי ביותר.