בואו נדבר על כסף
אז איך מחשבים את התמורה שתקבלו על מכירת סרטיכם דרכנו?
אנחנו מחלקים זאת לשניים:
- תמורה כתוצאה מתשלום על פי צפיה (Pay per View - PPV).
- תמורה כתוצאה מצפיית מנוי.
תמורה כתוצאה מתשלום על פי צפיה
זהו החישוב הפשוט ביותר: אתם מקבלים 50% מכל פעולת תשלום עבור הסרט שלכם.
אם מישהי שאלה (שכרה) את הסרט שלכם, תקבלו את האחוז המוסכם מפעולת ההשאלה.
אם צופה החליט לרכוש קובץ, תקבלו את אותם אחוזים, רק שאז הסכום הנומינלי באופן טבעי יהיה גבוה יותר.
תמורה כתוצאה מפעולת מנוי
כאן העסק נהיה מענין יותר: בניגוד לרוב גופי ה - SVOD, כלומר אלו העובדים בשיטת המנוי, אנחנו חולקים איתכם את הרווחים. במקום לשלם סכום קבוע (נמוך למדי, יש לציין), אתם יכולים להרוויח, במידה שהמנוי צפה במעט דקות בסך הכל.
אמאזון, לשם השוואה, משלמים 40 סנט בממוצע לכל אלף דקות צפיה. אם הסרט שלכם הוא 50 דקות וכל הצופים צפו בו לכל אורכו, תזדקקו ל - 20 צופים כדי להרוויח 40 סנט או 50 צופים כדי להרוויח דולר אחד! טירוף, לא? משתלם כאשר יש מליוני צופים בסרט. אגב, להרוויח מפרסומות ביוטיוב זה אפילו יותר קשה.
אז איך אנחנו עובדים?
ראשית, אנחנו סופרים את מספר הדקות בהן מנוי צפה בסרטים לאורך המנוי שלו. זאת אנחנו עושים לאחר תום המנוי שלו. ואז אנחנו יוצרים נתון שנקרא ״תמורה לדקת צפייה״ (Revenue per Minute - RPM).
לדוגמה, עבור מנוי ששילם 100 דולר וצפה 100 דקות, התמורה לדקת צפייה תהיה דולר אחד.
בואו נישאר עם הדוגמה הזו:
אם הסרט (או הסרטים) שלכם אצלנו באתר אחראים למחצית מכמות הדקות שנצפו על ידי המנוי, כלומר 50, הרי שהתמורה הכוללת היא 50$, נכון? - כי דקה אחת שווה דולר אחד.
כעת, אתם בבסיס מקבלים מחצית מזה (50%), כלומר 25$.
לא רע בכלל. הרבה הרבה יותר מאותם 40 סנט שהייתם צריכים עבורם 20 צופים באמאזון. כל זאת למה? - כי ייתכן שכל אותן 50 דקות באו מצופה אחד בלבד, פעם אחת בלבד.
ויש עוד
אם הסרטים שלכם אחראים ל - 60 דקות (שבדוגמה הזו הם 60%) מתוך 100 הדקות שנצפו על ידי המנוי, אזי תקבלו 60% מתוך 60 הדולרים (60$ כל כל דקת צפייה שווה דולר אחד).
כלומר - 36$.
הי, זה כבר נראה ממש טוב.
התקרה נמצאת ב - 70%. כלומר, גם אם הסרטים שלכם אחראים לכל דקות הצפיה של המנוי, תקבלו 70%, לא יותר. בכל זאת, אנחנו צריכים לקבל משהו.
דוגמה
אותיות קטנות
אלו לא ממש אותיות קטנות, אלא מציאות: אתם שותפים שלנו לרווחים, אך לא תמיד הם יהיו גבוהים. - אם יש מנוי חרוץ במיוחד,שלא מפסיק לצפות בסרטים, התמורה לדקת צפייה (RPM) תהיה נמוכה יותר בהתאם. שימו לב: נמוכה, אך לעולם לא תהיה אפס. בחישווב כולל, ננסה לשמור על איזון בין מחיר המנוי לבין השימוש המוערך. ככל שנצבור ניסיון בשיטת המנוי, כך ההערכה הזו תהיה מדויקת יותר.
אנחנו מזמינים אותך להצטרף:
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.