יתרונות ותכונות

כדאיות כלכלית

economic viability

המערכת שבנינו חסכונית ונוחה לשימוש בו זמנית.
אנחנו מציעים מנוי כולל ובמחיר הוגן מאוד.
מנוי, פשוטו כמשמעו, גישה לכל הסרטים. בלי הגבלת מספר צפיות, בלי הגבלת מספר צופים בו זמנים, בלי אותיות קטנות.

ייתכן שאת או אתה רגילים לרכוש סרטים, בין אם בקובץ או כ - DVD. רכש כזה נותן תחוש ביטחון: הסרט שייך למוסד/ספרייה לתמיד. אין תלות במנוי, אין צורך לחדש, אין סכנה שהסרט יוסר פתאום מהקטלוג.
זה דומה קצת לרכישת דירה לעומת השכרה. ובישראל, מקובל לקנות דירה... אז למה לשאול סרט? בואו נקנה אותו!
המשיכו לקרוא, אנסה להתייחס לנקודות האלה.

המשך קריאה

כניסה באמצעות אימות IP

website remorte access filmdiy

רוב המוסדות האקדמיים מתחברים כיום למאגרי מידע מרוחקים באמצעות זיהוי כתובת IP, מה שמאפשר למספר בלתי מוגבל של מורשות ומורשים מטעם המוסד לבצע כניסה מבלי לעבור תהליך רישום אצלנו או במשאב מרוחק אחר.
גם אנחנו מאפשרים זאת כמובן. הוספנו ממשק נח המאפשר לנציג/ה הספרייה להוסיף כתובת IP או טווח כתובות כאלו.

רשימת כתובות IP לצרכי כניסה לאתר

הוספת הפלטפורמה שלנו לשרת הפרוקסי של האוניברסיטה או המכללה

במידה שהמוסד שלכם עושה שימוש ב-  EZProxy, הנפוץ מאוד בישראל, הוספת האתר היא פשוטה: אחרי שקבלתם מאיתנו את הכתובת הקבועה מאגר הסרטים שלנו, יש להוסיף אותו למערכת בתור Target URL.  זהו תהליך חד פעמי פשוט של הפנייה משרת הפרוקסי של המוסד (Source URL) אלינו. ברוב המקרים הוא יבוצע על ידי אנשי מערכות המידע (IT) ללא שום צורך בהנחיה מאיתנו. יחד עם זאת, לאור העובדה שאנחנו מקבלים מדי פעם שאלות כאלו, אנא ראו את הקישור הבא לאתר OCLC בו מוסברים כל התרחישים עם דוגמאות.

יצירת מקטעים לשימוש ממוקד

segments clips

יצירת מקטעים / סצנות מסרטים

תכונה מאוד שימושית למרצות ומרצים: במקום לחפש את הקטע המתאים על גבי ציר הזמן של הסרט בזמן הרצאה, סמנו אותו מראש וגשו אליו בלחיצת כפתור אחת שלווה בזמן ההרצאה או השיעור.
נניח לרגע שאחרי פתיחה פרונטלית של ההרצאה, החלטתם להמם את הקהל עם הפתיחה העוצמתית של הסרט שבחרתם.
בעולם רגיל, תלחצו על Play ותגששו אחרי הנקודה הנכונה. המתח יירד בינתים, אולי אנשים בטעות ייחשפו מוקדם מדי לסצנה אותה שמרתם כהפתעה.
אז כדי למנוע את עוגמת הנפש הזו, יצרנו כלי פשוט שמאפשר לכם ליצור מקטעים, לתת להם שמות ולגשת אליהם בקליק.
אפשר גם לשלוח קישורים למקטעים האלו וכך למקד סטודנטים לקטע הרלוונטי. יצירת מקטע אינה מצריכה ידע בעריכה. היא קלה ופשוטה ומוסברת בסרטון הבא:  

ספרייה דיגיטלית לבתי ספר

 

שני שלישים מהצעירים מעדיפים לצפות בוידאו מאשר לקרוא טקסט באותו נושא

מקור

43% מהצעירים מעדיפים ללמוד מוידאו מאשר ללמוד עם מורה

מקור


אם את או אתה עוסקים בחינוך, קרוב לודאי שנתקלתם בנכונות של הציטוטים האלה בשטח.
אמת, איננו חייבים להגשים את כל חלומותיהם של התלמידים, אבל האם לא היה זה נחמד יותר לו היינו יכולים לוודא שאותם תכני וידאו, שתלמידינו כל כך אוהבים, יהיו לפחות איכותיים, מבוססים עובדתית ובעלי ערך לימודי ופדגוגי? 

למזלנו, הדבר אפשרי

פלטפורמת סרטי האיכות פילמדי הוקמה בדיוק למטרה זו. היא כוללת בתוכה בעיקר סרטי תעודה. סרטים אלה הם פרי של תחקיר מעמיק, המלווה ביועצים מקצועיים. הסרטים מתפרשים על פני מגוון רחב של נושאים, מחברה והיסטוריה ועד מדע וטכנולוגיה. מורות, מורים וצוותי חינוך והוראה יכולים לעשות בסרטים האלה שימוש נרחב לצרכי העשרה, הדגמה והמחשה. המדיום האודיו-ויזואלי הוא גם דרך נפלאה לעורר רגשות וליצור הזדהות ומהווה גם כלי מצוין להעברה יעילה של תכנים מורכבים ומופשטים. 

המשך קריאה

הזרמת וידאו (סטרימינג)

streaming 1

הזרמת וידאו (סטרימינג) דורשת התמחות וידע ספציפיים. גם אם האתר של הארגון שלכם יושב על שרת חזק, קרוב לודאי שהוא אינו אופטימלי לטיפול בוידאו. שאלו את אנשי מערכות המידע שלכם והם יאשרו זאת.
הזרמת וידאו דורשת רוחב פס רב ומשאבי שרת חזקים בזמן נתון. הצופות והצופים התרגלו לוידאו באיכות גבוהה וכדי לעמוד בציפייה הזו, שהפכה לסטנדרט, יש להקצות משאבים בסקאלות שאינן כלל בנות השוואה לאתרים פשוטים, המכילים טקסט ותמונות. בכל שניית וידאו יש בין 25-50 תמונות (frames) בהתאם לפורמט וכל שניה כזו דורשת בין 1-5 מגה ביט, בהתאם לאיכות הוידאו.

ועכשיו קחו את כל זה ודמיינו כי בסרט בו המרצה בקשה לצפות כחלק ממשימת התרגול בבית, לא צופה סטודנט אחד, אלא 50 בבת אחת (כי מחר המבחן וכולם כידוע לומדים ברגע האחרון).
לא צריך להיות מומחה גדול כדי להבין ששרת מקומי באוניברסיטה או מכללה עלול לקרוס כתוצאה מבקשות כבדות ורבות כל כך בבת אחת.
משל למה הדבר דומה? - לפקיד אחד המנסה לשרת קבוצה ענקית של אנשים, הדורשים כולם שירות מיידי.
הבעיה הזו ידועה גם כבעיית המשתמשים הבו-זמניים (Concurrent Users).

חכו, לא סיימנו: משתמשת אחת מבקשת לצפות בסרט מטלפון נייד, אחר מממחשב לוח של אפל ועוד אחד ממחשב רגיל, אבל עם חיבור אינטרנט איטי. לאדם נוסף יש מכשיר התומך בוידאו בקודק גבוה (HEVC) והוא רוצה לצפות בסרט במינעד צבעים מורחב (HDR).
איך מייצרים וידאו שכולם יוכלו לנגן?
האם ליצור מספר גרסאות בפורמטים ואיכויות שונים? ואיך נדע מאיזה מכשיר ואיזו מהירות חיבור יש למשתמש שלנו ?

אז מה עושים?

פונים לפילמדי:)

המשך קריאה

הטמעה במוודל

moodle integration

מערכת מוודל (Moodle. השגיאה לכאורה בכיתוב העברי מכוונת ומקובלת כמוסכמה) היא מערכת הקורסים המתוקשבים הנפוצה ביותר בישראל ואחת הפופולריות בעולם.
קורסים רבים הנהוגים במוסדות בישראל כוללים גם קטעי וידאו מלווים והמערכת מאפשרת הטמעה של קטעי וידאו כאלה.

כדי למנוע שליחה מייגעת של סטודנטיות וסטודנטים מדף המוודל של הקורס אל אתר הסרטים וחזרה לאתר הקורס, אנו מספקים דרך פשוטה ומהירה להטמעה של הסרט בתוך דפי הקורס במוודל.

הטמעה (embedding) מאפשרת שתילה של תוכן חיצוני בתוך דף אינטרנט מבלי להכביד על השרת וחוסכת מן המשתמשת את הצורך לעזוב את הדף בו היא נמצאת כדי לצפות בתוכן.
במילים אחרות, שילוב הסרטים שלנו על ידי הטמעה משפר את חווית  השימוש ואינו מעמיס על שרת מוודל!

כיצד מבצעים הטמעה במוודל

ההטמעה עצמה היא תהליך פשוט של העתק-הדבק של שורת קוד.
השיטה
באתר הסרטים, בכל עמוד סרט, חפשו מתחת לתיאור את הכפתור הכתום עליו כתוב Share & Embed.
לחצו עליו. תיפתח חלונית עם מספר אפשרויות הטמעה.
בחרו באפשרות העליונה: "הטמיעו את נגן הסרט במערכת למידה מתוקשבת". לחצו על הכפתור הירוק: COPY.
זהו!
** ראו כאן למטה הקלטת מסך המדגימה איך עושים זאת.

כעת יש להדביק את הקוד במקום המתאים במערכת מוודל.
אפשר להיעזר באנשי התמיכה של מוודל. בדרך כלל הפתרון פשוט ועובד באופן הבא:
תחת השיעור הרלוונטי פיתחו "פסקה מעוצבת".
בתיבת הטקסט יש להחליף ל - עורך HTML בלחיצה על <>
להדביק את קוד ההטמעה.
לפרסם את הפריט.

קטלוג סרטים עשיר

movie catalog

מאחר שמייסדי פילמדי הינם אנשי קולנוע פעילים, אנחנו מחזיקים בזכויות לסרטי תעודה רבים ואיכותיים. סרטים כאלה, העוסקים בחברה הישראלית על שלל גווניה, מהווים מצע תוכני נפלא לשיעורים וכדרך לעורר דיונים ערים אחרי הקרנתם.
מדובר בסרטים שעשייתם ארכה בין שנה לעשר שנים. לפיכך, נעשה עבורם תחקיר מעמיק, הם מכילים רבדים רבים ולא רק סוקרים נושא אחד מנקודת מבט אחת.

בין הסרטים יש סדרות היסטוריות, סרטים אישיים, סרטים על תופעות קיצוניות, אנשים מענינים, סרטים על תתי קהילות בישראל בחרדים, ערבים, דרוזים, תושבי פריפריה, נפגעי הלם קרב, קהילת הלהט״ב, מתנחלים ועוד.
הסרטים מלווים את ישראל בצמתים הלוהטים והקונטרוברסליים ביותר של קיומה והוויתה.

  • 1973 war diaries
    1973
  • black bus
    סוררת
  • in silence
    נאלמת
  • two legacies
    הירושות שלי
  • blue lamb
    הכבשה הכחולה
  • dreamers
    החולמות
  • batharav
    בת הרב
  • cohen wife
    אשת כהן

מנוע המלצות חכם

המנוע שפיתחנו בא לענות על אחד האתגרים המורכבים ביותר בעולם התוכן: כיצד להתאים סרט לנושא הרצאה או שיעור?

המשך קריאה

הסדרת זכויות יוצרים

copyrightpirates

אם אתן או אתם מנהלים ספריה או עוסקים בחינוך, מחקר והוראה, כנראה שצברתם עם השנים כמות כזו או אחרת של סרטים שמשמשים אתכם.
זה הגיוני מאוד, אחרת לא היתה לנו זכות קיום:) וייתכן מאוד כי זהו הדבר שהביא אתכם לעמוד זה.

יכול מאוד להיות גם כי עד היום לא טרחתם להסדיר את הזכות להציג את הסרטים. אמרו לכם אולי שזה בסדר, שמעתן אולי על שימוש הוגן, אולי אפילו קניתם עותק לשימוש אישי.

ובכן, זה לא חוקי ככל הנראה ואם אתן או אתם סומכים על מטריית השימוש ההוגן, תהיו עשויים למצוא את עצמכם בבעיה, כי לא בטוח שזה יתפוס בבית המשפט.
שימוש חינוכי ושימוש הוגן אינם נצמדים אוטומטית זה לזה.

הפורום להשכלה נגישה, גוף משפטי הפועל באוניברסיטת חיפה ושהחלטותיו מקובלות על רוב המוסדות האקדמיים בארץ, קבע מספר פרמטרים המסיעים בהגדרה של שימוש הוגן ביצירה.
זהו מסמך רחב יריעה ורק נצטט את הכללים המרכזיים: שימוש ביצירה נחשב הוגן אם יתבצע למטרות חינוך, מחקר וביקורת. על המשתמש/ת ביצירה לשאול את עצמו אם סביר שבעל היצירה לא היה מתנגד לכך.
אם לא נעשו המאמצים המינימליים להסדיר את הרשות להקרין את הסרט מול בעלי הזכויות, אז השימוש ככל הנראה לא הוגן.
אגב, הוא אינו כזה גם על פי השכל הישר: על סרט ממוצע עובדים בין שנה לשלוש שנים ועל לא מעט סרטים גם עובדים עשר שנים. הסרטים הזולים ביותר, סרטי תעודה, מתוקצבים בישראל באזור 400,000 ש״ח וגם אז, מדובר בתקציב המוגדר ׳נאות,׳ לא מנופח, כלומר איש לא מתעשר ממנו.

אנחנו מנסים לפתור את הבעיה פשוט על ידי כך, שאנחנו שואלים כל בעל זכויות אם הוא מסכים לשימוש של סרטו או סרטה במסגרת ל ספריה אקדמית או ציבורית.

פתרון מעשי

אנחנו לא כאן כדי להטיף, לנזוף, לאיים או לתבוע (אם כי בעלי הזכויות אולי יעשו זאת), אלא כדי להציע הסדרה.

המשך קריאה